Pages

יום חמישי, 4 בפברואר 2010

רוזה פארקס 55 שנים אחרי

לפני מספר ימים מסר משרד התחבורה את החלטתו לבג"צ בעניין ההפרדה באוטובוסים בירושלים, על פי ההחלטה: עמדת משרד התחבורה והשר העומד בראשו, ישראל כץ היא שיש לאפשר את ההפרדה במסגרת מה שהם מכנים "הסדר וולונטרי".

תוך כדי קריאת הידיעה החלו לעלות בי מחשבות, רק לפני שבועיים חגגו בארצות הברית את יום מרטין לותר קניג, וכמובן שמייד חשבתי גם על מונטגומרי אלבמה, ועל רוזה פארקס.  רוזה פארקס הייתה אישה אפרו-אמריקאית שבסירובה לקום ולפנות את מקומה באוטובוס עבור בחור לבן, בדרום הגזען של ארצות הברית של שנות ה – 50 הציתה חרם ענק בהנהגת לותר קינג על חברת האוטובוסים העירונית, חרם שבסופו של דבר הביא לביטול החוק הגזעני.

חיפוש מהיר בגוגל גילה לי את העובדה המדהימה הבאה, רוזה פארקס נולדה ב 4 בפברואר 1913, מה שאומר שיום הולדתה נופל בסמיכות מופלאה להחלטת משרד התחבורה הישראלי, 97 שנה פחות יומיים. כן לצערנו כך זה נראה, 55 שנה אחרי, וישראל עדיין מתקשה ללמוד שעורים בסיסיים בדמוקרטיה שהעולם למד כבר מזמן. 

רוזה כבר לא איתנו, היא נפתרה לפני חמש שנים, וזכתה למקום של ענקים בתרבות האמריקאית, כאשר ארונה מוצב בגבעת הקפיטול ורבבות של אנשים חולפים על פניו. יום מותה הוכרז כיום אבל לאומי, וכל הדגלים בארצות הברית הורדו לחצי התורן. אבל לו הייתה רוזה בחיים והייתה יכולה להביע רק משאלה אחת עבור יום הולדתה שחל היום, היא בטח הייתה מבקשת עוד רוזה פארקס אחת, רק עוד גיבורה אחת שתסרב לפנות את מקומה בקווים של אגד בירושלים.

2 תגובות:

סטודנטית מירושלים אמר/ה...

ישראל תהיה מדינת הלכה הרבה לפני שתשימו לב. יש מקומות בארץ שהיא כבר כזו

אנונימי אמר/ה...

בעקבות הצהרותיו המחפירות של שר התחבורה ובעקבות דיוני בג"ץ בנושא,
!!!כולנו אומרים: די לקיפוח זכויות היסוד
הפגנת ענק לביטול קווי ההפרדה (מהדרין) בשירות המדינה. יום שבת ה-13.3.10 בשעה 19:30, כולם בכיכר פריז

~~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^~~~~~~~~~~~~~~~~~~

לפרטים נוספים, מתנדבים ושאלות שונות ומשונות:

Freejerusalem1@gmail.com

~~~~~~~~~~~~~~~^^^^^^^^^^~~~~~~~~~~~~~~~~~~

.פורום הארגונים למען ירושלים חופשית
!נשארים בירושלים לתמיד

http://www.facebook.com/event.php?eid=339379708366&ref=nf

הוסף רשומת תגובה