Pages

יום ראשון, 30 במרץ 2014

שהגימיק ניצח את המתאבק

בשבוע שעבר הכריזה ה- WWE כי רייזר רמון ייכנס להיכל התהילה. לא סקוט הול המתאבק, אלא דווקא הדמות אותה גילם בתחילת שנות ה-90 (1992-1996), רייזר רמון. בעוד ההחלטה להכניס את הול להיכל ברורה וצפויה מזה שנים. ההחלטה להכניסו תחת הדמות רייזר רמון בלבד, ולא תחת המתאבק סקוט הול הינה החלטה מפתיעה וייחודית. בעיקר לאור העבודה שעד היום, מתאבקים החברים בהיכל התהילה לא הופרדו מהדמויות אותם גילמו, אפילו כאשר גילמו מספר רב של דמויות לאורך הקריירה.



שלושה הסברים מרכזיים עולים כרגע בניסיון להסביר את ההחלטה הייחודית. הראשונה טוענת כי ה-WWE מתכוונים להכניס את ה-NWO כולו להיכל התהילה בשנים הקרובות. כאשר במקרה שכזה סקוט הול ייכנס להיכל התהילה בשנית ויכלול את התקופה "הפוסט רמונית" שלו.  הסבר זה שלעצמו אינו מספק בעייני וגם אינו עומד במבחן המציאות לאור מקרים אחרים. אם כך הוא הדבר, האם האלק הוגאן שנכנס להיכל התהילה לפני מספר שנים גם כן צפוי להפרדה בין הדמות האלק הוגאן של ה-WWF לדמות הוליווד הוגן של ה-NOW (ברור שלא). האם קווין נאש שייכנס גם כן באותו הרכב לא יכלול את תקופתו כאלוף העולם דיזל? ואם כן, לאן יעלם דיזל? גם כן ייכנס פעמיים?






הסיבה השנייה המתרוצצת כרגע בעיקר באתרי החדשות, טוענת כי וינס מקמהון דחף להחלטה זאת באופן אישי, מכיוון שהוא גאה באופן מיוחד בדמות רייזר רמון אותה יצר. דמות אותה הוא מחשיב כהיל הראשון שזכה לאהדת הקהל, בהיסטוריה של ההיאבקות המקצועית. סיבה זאת שלעצמה יכולה אמנם להסביר את המהלך אבל היא אינה מדויקת וזאת בלשון המעטה.

ייתכן שמקמהון אכן גאה במיוחד בדמות שיצר, דמות שללא ספק הייתה אחת מהדמויות המרכזיות בתחילת שנות ה-90 ואכן שברה את הגבולות שבין טוב ורע בעולם ההיאבקות. אבל האם באמת רמון היה ההייל אהוב הקהל הראשון? מיסטר פרפקט (חבר נוסף בהיכל התהילה) גם כן היה היל שזכה לאהדה רבה מצד הקהל, שון מייקלס (עד רסלמניה 11) גם ואפילו עשור קודם לכן מתאבקים כמו רודי "ראודי" פייפר שיחקו על התפר שבין טוב ורע. השוני היחיד בין הדמויות הללו לבין רמון היא כנראה שרמון היה הראשון שלא רק זכה לאהדת הקהל אלא גם קיבל יחס של פייס, כאשר למרות היותו היל, מאז 1994 התמודד אך ורק כנגד הילים אחרים.



הסיבה השלישית וההגיונית ביותר בעייני היא היחודיות של הדמות רייזר רמון. לעומת מתאבקים אחרים שגילמו מספר דמויות לאורך ההיסטוריה. רייזר רמון וסקוט הול הופרדו בצורה מלאכותית באופן קיצוני ביותר. כאשר עבר סקוט הול ל-WCW הם מחקו כל זכר לדמות ההיסטורית אותה גילם והתעלמו מקיומה לחלוטין. במקביל ה-WWF עשו את אותו הדבר מצדם, כאשר המשיכו להריץ את הדמות תחת המתאבק ריק בוגנר אפילו אם כדי ללעוג ולגחך אותה. עובדה זאת הינה ייחדוית לגבי סקוט הול (וגם לגבי קווין נאש). ושונה לחלוטין מדמויות אחרות כדוגמת מיסטר פרפקט, האלק הוגן, או סטון קולד סטיב אוסטין בהן לא נשבר הרצף ההיסטורי גם כאשר הדמות השתתנה או עברה בין ארגונים.

בעיה נוספת שיוצרת ההחלטה להכניס את הול תחת רייזר רמון היא כיצד להתייחס לתקופותו ב-AWA. האם תקופה זאת תיחשב כעת לחלק מההיסטוריה שלו כאשר ייכנס תחת ה-NWO (כמו שנעשה לגבי בן זוגו מיסטר פרפקט או חברו הטוב שון מייקלס). או שבמקרה הייחודי של הול, תקופה זו תימחק לחלוטין. תקופה אליה אפשר להוסיף גם את התקופה הקצרה בה היה הדימונד סטאד ב-WCW.



ההחלטה להכניס את סקוט הול כרייזר רמון להיכל התהילה היא אכן החלטה מעניינת, היוצרת בעייני יותר חסרונות מיתרונות. אני מקווה שמדובר בהחלטה חד פעמית שלא תחזור על עצמה. החלטה שמסמלת בעיקר את הייחודיות של הדמות של רמון יחד עם הנסיבות המיוחדת של עזיבתו ל-WCW כגורם האמיתי ולא כתחילתה של מגמה חדשה בזיכרון ההיסטורי של עולם ההיאבקות המקצועית.