Pages

יום ראשון, 10 באוגוסט 2014

הקונספירציה של קמרון

משאל העם הולך ומתקרב ועכשיו גם מתחילות תאוריות הקשר. ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון מתנגד באופן רשמי לרעיון העצמאות הסקוטי. רעיון שיפרק איחוד של 300 שנה ויקרע מהממלכה המאוחדת את אחד האזורים הגדולים והחשובים בה.

אך מתחת לפני השטח הדברים נראים קצת אחרת. בשבועות האחרונים עם התגברות התמיכה בסקרים ברעיון העצמאות קמרון נעלם. הוא אינו מנהל קמפיין נגדי וכמעט אני מתבטא בחריפות נגד הרעיון. לעומת הקמפיין שניהל קודמו בתפקיד. דבר שהוביל רבים לתהות האם בסתר ליבו קמרון בכלל תומך בפירוק הממלכה, ורק מדבר בצורה אחרת. למה אתה שואלים? פוליטיקה.


סקוטלנד היא מחוז הבחירה הגדול ביותר שמחוץ לאנגליה חיים בו כ-5 וחצי מילון סקוטים כאשר רובם (כמעט באופן מוחלט) שייכים למחנה השמאלי ומצביעים למפלגת הלייבור. בבחירות האחרונות לדוגמא 98 אחוז מהנציגים הגיעו מהלייבור ורק 2 מהשמרנים. כאשר הדבר לא היה שונה גם בבחירות שלפני או בסקרים לקראת הבחירות הבאות.


במידה וסקוטלנד תתפרק הממלכה המאוחדת כמדינה כמובן תיחלש אבל המפלגה השמרנית תתחזק בצורה מטאורית. כבר היום הציבור האנגלי הולך יותר ויותר ימינה ומצביעי השמאל מגיעים בעיקר בקרב המחוזות הרחוקים מלונדון ומהמהגרים. זריקת עידוד שכזו בדמות היפרדות מסקוטלנד מחוז הבחירה הליברלי ביותר בממלכה רק תחזק את המגמה ותאפשר למפלגה השמרנית לשלוט בממלכה לעוד שנים רבות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה