Pages

יום שלישי, 28 בינואר 2014

רויאל ראמבל 2014 - הרבה עבר פחות עתיד

לא ציפתי ליותר מדי מהרויאל ראמבל. אם נהייה כנים לרגע מה כבר אפשר לצפות מאירוע, שבמידה ולא הייתי מספר לכם שהתקיים בשנת 2014 ונותן לכם לשפוט רק לפי הקארד, הייתם בקלות יכולים לומר שהוא נלקח מתחילת שנות ה-2000.

כבר בקרב הראשון בו הניו אייג' אוטלוס פגשו את האחים רודס אפשר היה לראות לאן האירוע הולך. ברגע נתון שלוש רבעים מהכישרון בזירה היו בשיא הקריירה שלהם בשנים 1997-2000. קרב מאוחר יותר היה שידור חוזר של 2002 כאשר ברוק לסנר פגש את ביג שואו. כאשר ההבדל היחיד היה בפינה של מי נמצא פול היימן ובזריזות של שני המתאבקים שהפכו כבדים ויצרו קרב חלש ביותר. אם זה לא היה מספיק, קרב האליפות הפגיש בפעם המיליון את רנדי אורטון וג'ון סינה, קרב שאנחנו רואים שוב ושוב כבר יותר מחצי עשור.


בפעול היו רק קרב אחד באמת מעניין בערב הזה. הקרב הראשון בין דניאל בריאן לבריי וויאט. דניאל בריין היה בשיאו, עם קרב טכני מצויין בסגנון ROH, כאשר וויאט מציידו הציג לא רק כישרון טכני, אלא גם יכולת כריזמטית שכבר מזמן לא ראינו אצל הייל.

המנה העיקרית של האירוע הרויאל ראמבל עצמו הייתה טובה לפרקים. רוב הזמן הקרב היה מהיר, מעניין ובעיקר דינמי. קופי קינגסטון שוב הציג לנו כמה רגעים בלתי נשכחים. כאשר פאנק והשילד סיפקו בעייני את שאר הרגעים הגדולים בקרב. הניצחון של בטיסטה היה אמנם צפוי, אבל מטופש והוא מתקשר בדיוק למה שאיתו פתחתי את הפוסט. הפסיקו לחדש לנו, שוב בטיסטה שוב אורטון שוב סינה, אנחנו ראויים ליותר מזה. רק שהפעם הקהל לא שתק ואמר את מה שהוא חושב כבר במהלך האירוע. אותי בעיקר הצחיקה תגובה של בחור חמוד ביוטיוב.

מי שבאמת רוצה לראות כמה האירוע הזה מנותק מרצון הקהל יכול לקרוא את הכתבה ב-BBC וכאשר ה-BBC כותב על אירוע של ה-WWE אפשר להבין שדברים רעים עוברים על הליגה. תוסיפו את זה לראיון שסי אם פאנק נתן השבוע ל-SBN ואפשר להבין שמאחורי הקלעים הליגה קצת חורקת וחבל שזה קורה דוווקא כמה חודשים לפני חגיגות ה-30 לרסלמניה ולהשקה של הערוץ החדש.

נקודות האור
מה שכן אפשר  ללמוד מהרויאל ראמבל הוא מה שכבר כתבתי עליו רק לאחרונה. ה-NXT זה הדבר הטוב ביותר שקרה בשנים האחרונות בעולם היאבקות. התוצרים שהיא מפיקה היו הכוכבים הגדולים ביותר של הערב. משפחת וויט: גם בקרב מול ברייאן, גם בקרב האליפות וגם ברויאל ראמבל עצמו. השילד שהיו הדבר המרכזי ברויאל ראמבל. אלכסנדר רוסב, ביג אי. בכל מה שקשור ליצירת כישרון וזיקוקו ה-NXT  עושים את העבודה בצורה מושלמת.



ובכל זאת רויאל ראמבל את קצת מספרים:
ג'ון "בראדשו" ליייפילד היה המודח המהיר בקרב, 21 שניות - לא ברור מה היה הרעיון בלהכניס אותו בכלל, לדעתי זה שימש רק כדי לאפשר לקיין להיכנס מתחת לזירה.

רומן ריינס שובר את שיא ההדחות ומעמיד אותו על 12. לקיין זה לא עזר יותר מדי בהמשך הקריירה, לקווין נאש מצד שני זה עזר מאד. אני מקווה שלריינס זה יהייה יותר דומה לנאש מאשר לקיין.

קווין נאש מופיע לשתיים וחצי דקות. פעם קודמת הוא בחר לחזור בתור דיזל הפעם בתור נאש. בשורה התחתונה הוא לא תרם יותר מדי וגם לא הזיק.

פאנק היה השורד האורך ביותר, 49:11 דקות, אבל באופן יחסית מפתיע הוא הדיח רק שלושה מתאבקים אחרים. אחריו השורדים הארוכים ביותר הם שלושת חברי השילד שיחד הדיחו 18 אנשים, ושרדו 116 דקות. לדעתי מדובר בשיא עבור סטייבל.

ולסיכום: