Pages

יום ראשון, 17 באוגוסט 2014

הגיע הזמן לסאמרסלאם מסוג חדש

בעוד כמה שעות יתחיל סאמרסלאם 2014. כאשר גם השנה יתקיים האירוע בסטייפלס סנטר שבלוס אנג'לס, בפעם השישית ברציפות. מה שהופך אותו לאחת המסורות בהיסטוריה של ה-WWE. למרות שהסטייפלס סנטר הוא ללא ספק האולם הסגור הטוב ביותר בחופה המערבי של ארצות הברית, ונמצא בריכוז האוכלוסייה השני בגודלו במדינה ייתכן שהגיע הזמן לקחת את הסאמרסלאם צעד אחד קדימה.

הסאמרסלאם אינו אירוע שלם וצפה רגיל שמאורגן על ידי ה-WWE , הוא האירוע השני בחשיבותו במהלך השנה אחרי הרסלמניה. אם הרסלמניה הוא האירוע הגדול של השנה הסאמרסלאם הוא האירוע הגדול של הקיץ. כאשר מלבד שני אירועים אלו אין אף אירוע כולל הרויאל ראמבל, הזוכה לצפייה והתעניינות רבה כל כך.

רסלמניה 22 הייתה הפעם האחרונה שהאירוע הגדול של השנה התקיים באולם סגור. באותה שנה התקבלה החלטה המלווה בלא מעט חשש ופחד מצד ההנהלה כי מעכשיו הרסלמניה תתקיים אך ורק באצטדיוני הפוטבול הפתוחים, אצטדיונים המכילים פי ארבע עד חמש מקומות ישיבה ומאפשרים חגיגת היאבקות גדולה בהרבה. כאשר במקביל האירוע הורחב מיום אחד לאירוע של מספר ימים. מה שהתחיל תחת חשש גדול ופחד מכישלון, הפך להצלחה מסחררת וכיום לא ניתן כלל לדמיין את הרסלמניה באולם קטן וסוגר.


אותו הדבר יש לעשות עם סאמרסלאם, יש למצב ולהפוך אותו באופן רשמי לאירוע מספר שתיים במהלך השנה. הגדול פי כמה משאר האירועים ולהעביר גם אותו אל המגרש של הגדולים, אצטדיוני הפוטבול הפתוחים. בשנת 1992 כבר התקיים סאמרסלאם אחד בצורה שכזאת, היה זה אצטדיון וומבלי בלונדון שאירח את האירוע והיה בעייני אחד מהטובים שהיו.

מעבר לכך מיצוב הסאמרסלאם כאירוע בסדר גודל מיוחד, יאפשר גם למנף את התקופה שלפניו בצורה טובה יותר. בדיוק כמו שהתקופה שבין הראמבל או הצ'ימבר היא תקופת הבנייה לרסלמניה. בה אנו מגלים מה יהיו רוב קרבות האליפות. אפשר לעשות את אותו הדבר גם עם הסאמרסלאם. ניתן להפוך את התקופה שבין הרסלמניה לסאמרסלאם לתקופת הבנייה. במרכזה אפשר להחזיר את אירוע מלך הזירה המיתולוגי, אחד האירועים האהובים עלי, ולקבוע כי המנצח בו יזכה לקרב אליפות במהלך הסאמרסלאם. (מהלך שגם נעשה בצורה לא רשמית בעבר עם אואן הארט ובשנה לאחר מכן עם מייבל).

הסאמרסלאם הוא לא עוד סתם אירוע שלם וצפה בשנתון וככזה יש גם להתייחס אליו אחרת ולהפוך אותו לחגיגה ברמה אחרת של היאבקות מקצועית. מעבר לאצטדיון פתוח תהייה הצעד הראשון